silnik zatarty = nie pracuje, nie da się uruchomić, rozrusznik nie daje rady kręcić - po prostu ZERO ruchu.
15km to za mało, groźniejszy jest brak oleju.
Przed wymianą zapytałeś się czy wiedzą jaki olej zalać? Informowali cię o tym?
Na fakturze masz wyraźnie napisane DIESEL? Jeśli nie to może być to olej do benzynki który spełnia po prostu wyższą normę. Jeśli nie to wracaj z rana do nich.
Masz fakturę - żądaj wymiany na olej odpowiedni do tego silnika.
Powinno być ok.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
"SAE 5W–40:
is engineered specifically to meet the Volkswagen engine warranty requirements, exceeding VW 502 00 and 505 00. Exceeds all car and light truck manufacturer’s warranty requirements for the protection for gasoline, diesel and turbocharged engines where API SL, SJ, SH, CF or CD is recommended. Exceeds European ACEA: A3, B3, B4, MB 229.3, MB 229.1, BMW LL-98, Porsche A40. Meets the engine protection requirements of Volvo, BMW, Mercedes Benz and ILSAC GF-3 for API Certified Gasoline Engine Oils. "
SAE 5 W – 40: jest skonstruowany specjalnie spotkać się z Volkswagen wymogi silnika gwarancji, przewyższanie VW 502 00 i 505 00. Przewyższa cały samochód i zapala producenta transportem samochodowym ’ potrzeby s gwarancji ochrony dla benzyny, diesla i silników z turbosprężarką gdzie SL API, SJ, ciii, CF albo CD jest polecony. Przewyższa europejską ACEA: 3, B 3, B 4, MB 229.3, MB 229.1, LL- BMW 98, Porsche 40. Spotyka silnik wymogi ochrony Volvo, BMW, Mercedes Benz i ILSAC GF- 3 dla API stwierdziły Benzynę oleje silnikowe.
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Jak dla mnie norma 505.01 nie oznacza że wlali olej od Diesla. Znaczy tylko że to jest wyższa norma - czyli olej jest lepszy niż wymagany.
W podanym przez lukanio63 linku jest raczej namieszane - tekst jedno, zdjęcie pojemników z etykietami drugie (czerwona nakrętka i brak na etykiecie napisu DIESEL oznacza że to olej do benzyniaków - wiem bo do VW Polo żony, 1.9SDi, leję właśnie takie cuś - ma czarną nakrętkę i dopisek DIESEL).
Więc dla mnie wciąż nie ma żadnych dowodów że masz zły olej. Podjedź i pogadaj tam gdzie ci to wlali. Do tego zaglądałeś pod maskę? Co ci napisali na karteczce z wymianą oleju?
Do tego szanowny kolego Coke - nie wiem jakiego translatora używasz - ale nie rób tego więcej. Kontekst jest również ważny w tłumaczeniu, niż tylko sztywno słowo po słowie. Jesteś młodym człowiekiem, więc przynajmniej kilkanaście lat miałeś styczność z językiem angielskim w szkole. Nie wiem na ile się nauczyłeś tego języka.
Jednak jeśli z równą starannością co tłumaczenie tekstu zacytowanego przez smuga, dokonałeś kontroli wymienionego oleju - to śmiem twierdzić że robisz burzę w szklance wody z powodu swojej niewiedzy lub ignorancji.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
przeciez smug podal dane ze strony producenta gdzie jest jak byk, ze olej przewyzsza normy
'where API SL, SJ, SH, CF or CD is recommended'
czyli ROWNIEZ te do silnikow benzynowych (SL, SJ, SH ...)
tak wiec wg producenta jest to olej zarowno do benzyniakow jak i diesli.
nawet na mobilu ktory kupuje do benzyniaka jest ze spelnia normy SH/CD
leje go od ponad 130.000 i silnik jest w doskonalej kondycji...
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Straszycie kolegę, ten olej nadaje się zarówno do diesla (505.00 / 505.01) jak i benzyny (502.00). Więc jest ok.
Zajrzyj np. tu i kliknij w butelkę, jak wół widać, że jest ok.
A że tak na paragonie wybili - zwyczajnie nie zmieściło im się 502.00 :-)
Jak dla mnie norma 505.01 nie oznacza że wlali olej od Diesla. Znaczy tylko że to jest wyższa norma - czyli olej jest lepszy niż wymagany.
W podanym przez lukanio63 linku jest raczej namieszane - tekst jedno, zdjęcie pojemników z etykietami drugie (czerwona nakrętka i brak na etykiecie napisu DIESEL oznacza że to olej do benzyniaków - wiem bo do VW Polo żony, 1.9SDi, leję właśnie takie cuś - ma czarną nakrętkę i dopisek DIESEL).
Więc dla mnie wciąż nie ma żadnych dowodów że masz zły olej. Podjedź i pogadaj tam gdzie ci to wlali. Do tego zaglądałeś pod maskę? Co ci napisali na karteczce z wymianą oleju?
Do tego szanowny kolego Coke - nie wiem jakiego translatora używasz - ale nie rób tego więcej. Kontekst jest również ważny w tłumaczeniu, niż tylko sztywno słowo po słowie. Jesteś młodym człowiekiem, więc przynajmniej kilkanaście lat miałeś styczność z językiem angielskim w szkole. Nie wiem na ile się nauczyłeś tego języka.
Jednak jeśli z równą starannością co tłumaczenie tekstu zacytowanego przez smuga, dokonałeś kontroli wymienionego oleju - to śmiem twierdzić że robisz burzę w szklance wody z powodu swojej niewiedzy lub ignorancji.
olej który mi wlali pasuje i do benzyny i do diesla, pytałem zarówno sprzedawcy jak i mechanika który wlewał więc nie ma tragedii. Dziękuje wszystkim za szeroki odzew i informacje
Co do wypowiedzi soszek81 - ktoś kto pisze "takie cuś" zamiast takie coś oraz i "ci" z małej litery nie powinien raczej czepiać się jakości tłumaczonego tekstu przez translator. Miałem nie komentować ale jeżeli ktoś lubi krytykować innych zza klawiatury z powodu takich rzeczy i wypowiadać się na temat mojej rzekomej ignorancji zachowuje się dość dziwnie.
Niewiem czy na siłę szukasz wrogów czy po prostu lubisz czepiać się ludzi. Czas pokarze. A niewiedza jest zawsze jakaś ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z używanym VAGiem i uważam, że po to są takie fora jak to żeby móc się co nieco podszkolić o silnikach itp.
Przy umawianiu się na wymianę oleju podkreślałem kilkakrotnie że to silnik benzynowy więc nie spodziewałem się, że moga nalać olej do diesla. A ponieważ na fakturze jak ktoś zauwazył jedyne co sie zmieściło to wzmianka że castrol 505.01 pierwsze co zrobiłem to wklepałem w google i wyskoczyło że to do diesla więc nie mając z tym wcześniej do czynienia srogo się zaniepokoiłem o mój silnik. Myśle że każdy na moim miejscu zareagował by podobnie.
Sprawa została jednak wyjaśniona i bardzo dobrze. Kwestie językowe naprawdę można było tutaj pominąć.
To tyle, mimo wszystko pozdrawiam również i Ciebie
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Widzisz Coke - te dwa "błędy" popełniłem z premedytacją.
Tłumaczenie tekstu razi mnie niesamowicie - dlatego tak reaguję. Ja zrobiłem 2 celowe błędy. Użycie CTRL+C i CTRL+V wymagało mniej wysiłku.
Nie muszę na siłę szukać wrogów. Nie szukam też na siłę przyjaciół.
Napisałeś "czas pokarze" - nie wiem czym czas miałby mnie pokarać (pokarze od karać). Możliwe że Tobie coś pokaże (od POKAZAĆ).
Użyłeś chociaż opcji "szukaj" na tym forum?
Piszesz też że nigdy nie miałeś do czynienia z używanym VAGiem (ja mam dopiero od roku).
Czy więc w swoim poście na przywitanie mijałeś się z prawdą?
"Witka, ze skodą mam bardzo dużo do czynienia jednak dopiero od niedawna stałem się jej posiadaczem. Jak narazie oswajam się z nowym nabytkiem."
Bo jak można mieć bardzo dużo do czynienia i jednocześnie tak mało wiedzieć w tym zakresie? Podchodzi mi to pod "typową blondynkę" która wie jak odpalić i jak poprosić na stacji o tankowanie.
Dla mnie wszystko w temacie. Mamy o sobie wyrobione zdanie. Tylko pomyśl jak Ty wyglądasz w oczach innych forumowiczów, a jak ja.
Pa pa
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Widzisz Coke - te dwa "błędy" popełniłem z premedytacją.
Tłumaczenie tekstu razi mnie niesamowicie - dlatego tak reaguję. Ja zrobiłem 2 celowe błędy. Użycie CTRL+C i CTRL+V wymagało mniej wysiłku.
Nie muszę na siłę szukać wrogów. Nie szukam też na siłę przyjaciół.
Napisałeś "czas pokarze" - nie wiem czym czas miałby mnie pokarać (pokarze od karać). Możliwe że Tobie coś pokaże (od POKAZAĆ).
Użyłeś chociaż opcji "szukaj" na tym forum?
Piszesz też że nigdy nie miałeś do czynienia z używanym VAGiem (ja mam dopiero od roku).
Czy więc w swoim poście na przywitanie mijałeś się z prawdą?
"Witka, ze skodą mam bardzo dużo do czynienia jednak dopiero od niedawna stałem się jej posiadaczem. Jak narazie oswajam się z nowym nabytkiem."
Bo jak można mieć bardzo dużo do czynienia i jednocześnie tak mało wiedzieć w tym zakresie? Podchodzi mi to pod "typową blondynkę" która wie jak odpalić i jak poprosić na stacji o tankowanie.
Dla mnie wszystko w temacie. Mamy o sobie wyrobione zdanie. Tylko pomyśl jak Ty wyglądasz w oczach innych forumowiczów, a jak ja.
Pa pa
pisząc że mam do czynienia ze skodą wcale nie musze znać się na używanych silnikach w tych skodach prawda?
Na forum motocyklowym również znalazłem Twoje wypowiedzi gdzie reprezentujesz podobny sposób wypowiedzi w stylu "jestem najmądrzejszy i najważniejszy i zniszczę wszystkich którzy maja inne zdanie niż ja".
Skoro popełniłeś celowe błędy w pisowni bo wymagały mniej wysiłku czemu Tobie było to wolno zrobić a mi uzycie translatora którzy też wymagał mniej wysiłku już nie odpowiadało. To znaczy że Ty możesz coś robić ale inni już nie? To oznacza, że się wywyższasz.
I odpowiadając na Twoje pytanie - tak owszem, użyłem opcji szukaj nie tylko na tym forum ale również na innych i znalazłem mało konkretne wypowiedzi w tym temacie dlatego założyłem nowy wątek.
Jedyne z czym miałeś rację to to, że faktycznie każdy sobie chyba wyrobił zdanie o Tobie.
EOT
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Google prawdę Ci powie - nie zwalnia tylko z myślenia i czytania.
Dla pozostałych - www.grupa-poludnie.info - mam tam ten sam nick. Nie uważam że powinienem się ukrywać. Dlatego nie mam różnych nicków. Ciekaw jestem czy przeczytałeś wszystkie moje posty z tamtego forum.
Widzisz - oceniasz. Bądź też gotowy że i Ciebie ocenią. I bądź profesjonalistą. W pracy i prywatnie.
Na forum motocyklistów moje wypowiedzi nie spotykają się ze świętym oburzeniem - tak jak nikt nie uważa że chcę kogoś zniszczyć, ani że wiem najlepiej lub jestem w posiadaniu prawdy ostatecznej. Zawsze pisząc wyrażam swoją opinię na jakiś temat. Nie zakładam że się nie mylę - bo nie myli się ten kto nic nie robi.
Nie ganię że użyłeś translatora - tylko to co zrobiłeś później.
Każdemu wolno pisać. A czy się wywyższam? To ocena subiektywna. Tak jak to że jeżdżę sobie 90KM Octawią, 64KM Polo czy 90KM Hondą bo jeżdżę dla siebie. I nie muszę mieć 150KM aby pokazywać wszystkim że jestem KIMŚ.
Nie to co masz pod maską o tobie decyduje - a to co masz pod czaszką i jak z tego korzystasz. Nie dopuszczasz krytyki - twoja sprawa.
Pozdrawiam
PS - nie dodałeś że "jestem najpięknieszy"
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Komentarz